הפרשן ברק סרי: "אנחנו על מסלול התנגשות"

אסתי פלד No Comments on הפרשן ברק סרי: "אנחנו על מסלול התנגשות"

הפרשן ברק סרי ליעקב ריבלין ולבינימין ליפקין ב"פילפוליטיקה": "נתניהו לא ציפה לכזה דבר. הוא הופתע מאוד מההתנגדות לרפורמה במערכת המשפט, הוא היה רוצה לעצור את זה ולהגיע להבנות עם הצד השני" | האזינו|

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן ברק סרי התראיין ליעקב ריבלין ולבנימין ליפקין בתכנית "פילפוליטיקה", והתייחס ליציבות הממשלה לאור ההתרחשויות הביטחוניות והסערה בעקבות הרפורמה במערכת המשפט.

"בהתחלה זה היה נראה שהקדנציה הזו תהיה שקטה ותחזיק 4 שנים פלוס. הבעיה הגדולה היא שהציונות הדתית ועוצמה יהודית הגיעו עם רף ציפיות גבוה למלחמה בטרור ולהשליט סדר בצפון ובדרום" פתח סרי.

"לצערנו יש 14 הרוגים, וזה מציב את בן גביר וסמוטריץ' בבעיה מול הציבור שלהם. לא חשבנו שנהיה בכזה מצב תוך חודשיים. אם זה יימשך עוד כמה חודשים הם יכולים לאבד את הקולות שלהם" הסביר.

"לאיתמר בן גביר אין בייס כמו המפלגות החרדיות. הוא רץ על זה, אנשים תמכו בו כי הוא הצליח לתת להם הרגשה שהוא יילחם בטרור. אם זה יימשך הוא יצטרך לקבל החלטה האם להישאר בממשלה ולאבד מנדטים או להפיל את הממשלה ולהאשים את נתניהו שלא נתן לו את הכלים שסיכמו עליהם".

"יש גם בעיות מול ארה"ב. ההודעה של הממשל על סמוטריץ הייתה חסרת תקדים. לא ראיתי כזו הודעה אף פעם. יהיה מאוד קשה להתמודד מולם במצב הזה. ראה"מ ושר הביטחון קיבלו החלטה מושכלת להשתתף בוועידה בעקבה להרגיע את הרוחות לקראת הרמדאן. ואז הגיע הפיגוע, שגרר מצב ששרים בממשלה גינו את ההשתתפות של ישראל עצמה בוועדה" הוסיף.

בהתייחסות למצב בארץ בעקבות הרפורמה במערכת המשפט: "אני חושב שבעניין הרפורמה אנחנו על מסלול התנגשות. אני לא זוכר מצב כזה לא בהתנתקות ולא אחרי רצח רבין. זה מצב שקורע את הציבור הישראלי. מנדלבליט אמר שזה יסתיים בדם, זה כמעט מגיע לשם. האלימות באוויר קשה מאוד. המפגינים באמת יוצאים מעצמם. אף אחד לא אומר להם לצאת. יש כספים ושלטים וקצת אוכל, אבל לא משלמים להם על ההפגנות. הם יוצאים באמת כדי להפגין".

"נתניהו לא מינה את לוין בשמחה רבה לתפקידו. הוא לא ציפה לכזה דבר. הוא הופתע מאוד מההתנגדות הזו. הוא היה רוצה לעצור את זה. במבחן התוצאה הם לא במצב טוב. לוין אמר שהוא לא עוצר גם לשעה, והצד השני לא מדבר עד שעוצרים. הצדדים כרגע רחוקים מאוד" כך סרי.

הריאיון המלא:

 



0 תגובות